Social Icons

Pages

Monday, May 18, 2009

Hapuskan Hizbu Tahrir di Malaysia ini!!!

BAHAYA HIZBUT TAHRIR!!

Sebagai selaku umat islam yang prihatin perihal agamanya , maka disebutkan disini penjelasan ringkas dan memadai bagi kaum muslimin tentang suatu kelompok yang telah menyelewengkan ajaran islam dan menyebar kebatilan-kebatilan yang dikenali dengan kelompok hizbut tahrir,
Asal golongan ini diasaskan oleh seorang bernama taqiyyuddin an-nabhani. Dia mengaku dirinya sebagai ijtihad dan berbicara tentang agama dengan kebodohannya, mendustakan al-Quran , hadist dan ijma’ baik pada masaalah usuluddin mahupun masaalah furuk.
Antara kesesatan-kesesatan nya yang ditolak oleh para alim ulama’ adalah seperti kenyataannya yang menyalahi akidah sama sekali, mereka menjadikan Allah tunduk dan kalah kerana pada fahaman mereka terjadinya sesuatu diluar kehendak Allah . hal ini seperti yang dikatakan oleh pimpinan mereka taqiyyuddin an-nabhani sebagaimana berikut:

“Segala perbuatan manusia tidak terkait dengan Qadha Allah, kerana perbuatan tersebut ia lakukan atas inisiatif manusia itu sendiri dan dari ikhtiarnya, maka semua perbuatan yang mengandungi unsur kesengajaan dan kehendak manusia tidak masuk dalam Qadha”

Kenyataan mereka ini jelas sesat kerana mereka bukan sahaja menyandarkan kejahilan kepada Allah bahkan mereka mensekutukan Allah dengan manusia pada sifat pencipta.
Fahaman mereka ini langsung tidak boleh diterima akal kerana akal yang sejahtera akan mengatakan kalaulah manusia yang menjadikan perbuatan mereka niscaya apa yang manusia ciptakan adalah lebih banyak dari apa yang Allah ciptakan dan lagi jika manusia itu sendiri yang menciptakan perbuatan mereka niscaya mereka akan lebih tahu secara terperinci apa yang mereka ciptakan, tetapi rialiti yang kita lihat sekarang ini apabila kita berjalan menuju ke suatu tempat kita tidak tahu berapa langkahkah kita berjalan!!? Bagaimana mungkin kita yang jadikan perbuatan kita sendiri dalam masa yang sama kita jahil tentang hakikat sebenarnya..
Marilah kita kukuhkan aqidah ali sunnah yang sebenar dengan menentang segala kesesatan di Negara kita ini.. Allaahu akbar!!!

No comments:

Post a Comment

>

Komen Terkini

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog
 

Posts & Comments

get this

Follow by Email

Trafik

 
Blogger Templates