Social Icons

Pages

Monday, May 18, 2009

Waspada dengan aqidah al-hulul

WASPADA DENGAN AQIDAH ALHULUL !!

Dizaman muta’akhir ini pelbagai perkara-perkara pelik kita jumpai, ada yang mengaku sebagai imam mahdi, mengaku sebagai nabi malah ada juga yang mengaku tuhan langit, kenapa perkara ini boleh berlaku?

Ini semua adalah disebabkan kejahilan dari segi ilmu akidah, perkara ini sudah menjadi satu menyakit kronik yang merebak secara berleluasa di Malaysia sekarang., penyakit ini jelas sekali kesesatannya.

Perkara yang ingin dipertengahkan disini ialah suatui ajaran sesat yang dinamakan sebagai akidah al-hululiyyah , mereka ini adalah golongan tasauf yang bergelar as-syaziliyyah alyusrithiyyah yang menyempang dari guru asalnya , meraka berfahaman bahawa Allah itu adalah jumlah alam ini -wal iyazubillah-, mereka mengatakan kpd orang yang berjumpa dgnnya kamu ni Allah, dinding ini Allah,
mareka ini sudah terkenal dikalangan masyarakat yang mereka ini mencium tangan antara satu sama lain tak kira lelaki mahupun perempuan. Ada salah seorang daripada mereka itu berkhutbah atas mimbar masjid dan secara terang-terangan mengatakan bahawa dirinya sebahagian daripada Allah.

Perkara sebegini tidak boleh disembunyikan lagi , menjadi kewajipan bagi orang islam memberi peringatan kepada orang lain tentang bahaya nya puak ini, ramai dari kalangan pendakwah-pendakwah sekarang ini hanya menitik beratkan masaalah aurat , kebebasan anak muda sedangkan masaalah yang bersangkutan dgn akidah , yang boleh menyebabkan seseorang itu terkeluar daripada islam tidak dititik beratkan sama sekali.

Golongan ini perlu dihapuskan sama sekali sebelum ianya merebak , perlu dipatahkan hujjah mereka dgn ayat suci Al-Quran, antara hujjah yang mudah diigati ialah firman Allah taala : الحمد لله رب العالمين maksudnya : {segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam } ayat ini jelas sekali menunjukkan bahawa adanya Allah dan adanya makhluk ciptaannya, ianya adalah suatu yang berbeza kerana Allah bukan makhluk dan makhluk bukan Allah..

No comments:

Post a Comment

>

Komen Terkini

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog
 

Posts & Comments

get this

Trafik

 
Blogger Templates